VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over taxiboeken.nl en bijbehorende antwoorden.

Kan ik ook een taxi boeken van adres naar adres?
Jazeker, u kunt ook een taxi boeken van adres naar adres, overal in Nederland.

Kan ik ook telefonisch een taxi boeken?
U kunt via deze website een taxi boeken en betalen. Ook is er een APP beschikbaar zowel voor IOS als voor Google Play. Telefonische boekingen zijn alleen bij hoge uitzonderingen mogelijk ( onverwachtse omstandigheden / calamiteiten) waarbij ten alle tijde uw e-mailadres en mobielnummer vermeld dient te worden.

Kan ik ook in de taxi betalen voor de geboekte rit?
U kunt uw taxirit online boeken en betalen. Betalen in de taxi is alleen mogelijk bij calamiteiten of onverwachtse omstandigheden o.v.v. uw e-mailadres en 06-nummer. U dient dan contant met de chauffeur af te rekenen.

Ik kan niet betalen via iDEAL, zijn er ook andere mogelijkheden om te betalen?
U kunt uw taxirit online ook betalen met creditcard en op onze App met sign2pay.

Wat gebeurt er als ik tijdens mijn rit toch naar een andere bestemming moet?
Tijdens een rit dient u een eventuele wijziging zelf door te geven aan de chauffeur. Deze kan ervoor kiezen om u een meerprijs te vragen, die u contant aan de chauffeur dient af te rekenen. U kunt hiervan geen kwitantie en/of factuur ontvangen van taxiboeken.nl.

Waarom betaal ik vanaf 5 personen meer?
Maximaal aantal personen in een standaard taxi is 4, vanaf 5 personen worden er taxi-busjes ingezet die iets duurder zijn.

Hoeveel bagage kan ik meenemen in een taxi?
U dient er vanuit te gaan dat u wordt vervoerd in een sedan uitvoering. Dus uw bagage moet hierin passen. Ga uit van maximaal 1 koffer en 2 stuks handbagage.

Mag ik mijn huisdier (bijvoorbeeld een hond of kat) meenemen in de taxi?
Levende dieren mogen in gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot gehouden, worden meegevoerd. Honden mogen evenwel ook op andere wijze worden meegevoerd, mits kort aangelijnd. Dieren mogen niet worden meegenomen, indien deze op enigerlei wijze voor reiziger of voor het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een ernstige ziekte.

Waar kan ik mijn taxi vinden?
Op uw bevestiging, welke u direct na de reservering per sms en per e-mail ontvangt, staat de opstapplaats met de naam van de vervoerder duidelijk vermeld.

Hoe kan ik een taxi van taxiboeken.nl herkennen?
Op de bevestiging van uw rit (zie uw e-mailbox) staat vermeld welke vervoerder de betreffende rit zal uitvoeren. Deze naam ziet u op het taxibord of voertuig vermeld staan. Indien u via onze APP heeft gereserveerd ziet u op uw APP het betreffende voertuig naar uw vertrekplaats rijden.

Vertraging? Wijziging? Vragen?
Een vertraging van meer dan 5 minuten of een wijziging in uw reis dient u altijd zelf aan te geven. Ook indien u vragen heeft kunt u contact met ons opnemen met onze helpdesk. Telefonisch: 088 80 80 644. WhatsApp: 06 12 563062
Indien u verzuimt dit tijdig te doen worden de kosten niet terug betaald.

Hoe kan ik mijn rit annuleren?
Bij de bevestiging van de rit ontvangt u direct op uw 06 – nummer een link waarmee u een rit kan wijzigen, annuleren en/of direct contact op kunt nemen met ons callcenter. Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone dan dient u contact op te nemen met de helpdesk: 088 – 80 80 644.
Annuleringskosten : annuleringen tot 1 uur voor vertrektijd worden binnen 3 werkdagen  teruggestort op uw bankrekening of creditkaart. Als u binnen 1 uur hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag 
minus € 2,00 transactiekosten teruggestort. Indien u 15 minuten of korter voor de gereserveerde vertrektijd annuleert worden de kosten niet vergoedt.

Contact
Taxiboeken helpdesk is geopend van 06.30 t/m 24.00 uur, maandag t/m zondag. Met WhatsApp: 06 12 563062 (antwoord binnen 10 minuten) of telefonisch: 088 80 80 644. U kunt onze helpdesk ook per e-mail berichten op help@taxiboeken.nl  (wij antwoorden u dan zo spoedig mogelijk).

Heeft Taxiboeken op Schiphol airport een balie?
Ja, als u aankomt op Schiphol Airport kunt u gebruik maken van de service desk van Met & Co / Taxiboeken in de hal ‘Arrivals 4’. Hier kunt u zich melden en onze chauffeur zal u naar uw bestemming brengen.

Kan ik een kinderzitje reserveren?
In Nederland is het gebruik van kinderzitjes niet verplicht voor taxi’s. Wilt u voor de veiligheid van uw kind een kinderzitje reserveren, geef dit dan aan in het boekingsproces in het vakje “Opmerkingen”. Geef daarbij ook het gewicht en de leeftijd van uw kind aan.

Opmerkingen over uw taxirit
Wij hopen dat u een prettige reis heeft met een van onze taxi’s. Mocht u toch opmerkingen hebben over de kwaliteit van uw taxirit, dan verzoeken wij u binnen 5 werkdagen na de taxirit een e-mail te sturen naar klacht@taxiboeken.nl. U ontvangt dan binnen uiterlijk 3 werkdagen een passend antwoord van ons.