INFORMATIE VOOR PASSAGIERS

ALLE VEELGESTELDE VRAGEN OP EEN RIJ

Als je de enige passagier in de taxi bent, ben je niet verplicht een mondkapje te dragen. Reis je met meerdere passagiers in de taxi? Dan is een niet-medisch mondkapje wel verplicht voor passagiers vanaf 13 jaar.

Je kunt verdere informatie over het corona protocol vinden op de website van het KNV. ( Koninklijk Nederlands Vervoer).

Jazeker, je kunt ook een taxi boeken van adres naar adres, overal in Nederland.

Je kunt via deze website een taxi boeken en betalen. Telefonische boekingen zijn alleen bij hoge uitzonderingen mogelijk ( onverwachtse omstandigheden / calamiteiten) waarbij te alle tijde je e-mailadres en mobiele nummer vermeld dient te worden.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. De rit dient vooraf online betaald te worden via iDeal of creditcard.

Naast betalen met iDeal is ook betaling met creditcard mogelijk (Visa, Maestro, MasterCard).

Tijdens een rit dien je een eventuele wijziging zelf door te geven aan de chauffeur. Deze kan ervoor kiezen om een meerprijs te vragen, die je contant aan de chauffeur dient af te rekenen. Je kunt hiervan geen kwitantie en/of factuur ontvangen van taxiboeken.nl.

Maximaal aantal personen in een standaard taxi is 4, vanaf 5 personen worden er taxi-busjes ingezet die iets duurder zijn.

Je dient er vanuit te gaan dat je wordt vervoerd in een sedan uitvoering. Dus je bagage moet hierin passen. Ga uit van maximaal 1 koffer en 2 stuks handbagage.

Levende dieren mogen in gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot gehouden, worden meegevoerd. Honden mogen evenwel ook op andere wijze worden meegevoerd, mits kort aangelijnd. Dieren mogen niet worden meegenomen, indien deze op enige wijze voor reiziger of voor het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een ernstige ziekte.

Op je bevestiging, welke je direct na de reservering per sms en per e-mail ontvangt, staat de opstapplaats met de naam van de vervoerder duidelijk vermeld.

Je kunt onze voertuigen herkennen aan het Taxiboeken.nl logo op de kaart achter de voorruit van het voertuig.

Een vertraging van meer dan 5 minuten of een wijziging in je reis dien je altijd zelf aan te geven. Ook indien je vragen hebt kun je contact opnemen met onze helpdesk. Stuur een mail naar taxiboeken@dvg.nl. Indien je verzuimt dit tijdig te doen worden de kosten niet terug betaald.

Bij de bevestiging van de rit ontvang je direct op je 06-nummer een link waarmee je een rit kunt wijzigen, annuleren en/of direct contact op kunt nemen met ons callcenter. Mocht je niet in het bezit zijn van een smartphone dan dien je contact op te nemen met de helpdesk: 088 10 50 110.
 Annuleringskosten: annuleringen tot 1 uur voor vertrektijd worden binnen uiterlijk 7 dagen teruggestort op je bankrekening. Indien je 60 minuten of korter voor de gereserveerde vertrektijd annuleert, dan wordt de betaalde ritprijs minus € 2,00 (transactiekosten) (binnen 7 dagen) teruggestort. Indien je 15 minuten of korter voor de gereserveerde vertrektijd annuleert, dan wordt de afgesproken ritprijs volledig in rekening gebracht.

Taxiboeken.nl helpdesk is geopend op maandag t/m vrijdag van 07.00 t/m 23.00 uur, op zaterdag en zondag van 09.00 t/m 23.00 uur. Je kunt onze helpdesk ook per e-mail berichten op taxiboeken@dvg.nl (wij antwoorden dan zo spoedig mogelijk).

Je taxi staat voor je klaar op Schiphol.
Ga naar “DEPARTURES 3”, dat is de 1e verdieping boven “ARRIVALS”.
Ga vervolgens naar deur C. Als je daar naar buiten gaat zie je jouw taxi op één van de rijbanen staan. De chauffeur zal zich kenbaar maken.

In Nederland is het gebruik van kinderzitjes niet verplicht voor taxi’s. Wil je voor de veiligheid van jouw kind een kinderzitje reserveren, geef dit dan aan in het boekingsproces in het vakje “Opmerkingen”. Geef daarbij ook het gewicht en de leeftijd van jouw kind aan.

Wij hopen dat je een prettige reis hebt gehad met een van onze taxi’s. Mocht je toch een klacht hebben over de kwaliteit van de taxirit, dan verzoeken wij je binnen 5 werkdagen na de taxirit via dit formulier een klacht in te dienen. Je ontvangt dan binnen uiterlijk 5 werkdagen een antwoord van ons.

INFORMATIE VOOR DE VERVOERDERS