INFORMATIE VOOR PASSAGIERS

ALLE VEELGESTELDE VRAGEN OP EEN RIJ

Jazeker, u kunt ook een taxi boeken van adres naar adres, overal in Nederland.

U kunt via deze website een taxi boeken en betalen. Ook is er een APP beschikbaar zowel voor IOS als voor Google Play. Telefonische boekingen zijn alleen bij hoge uitzonderingen mogelijk ( onverwachtse omstandigheden / calamiteiten) waarbij ten alle tijde uw e-mailadres en mobielnummer vermeld dient te worden.

U kunt uw taxirit online boeken en betalen. Betalen in de taxi is alleen mogelijk bij calamiteiten of onverwachtse omstandigheden o.v.v. uw e-mailadres en 06-nummer. U dient dan contant met de chauffeur af te rekenen.

U kunt uw taxirit online ook betalen met creditcard en in sommige taxi’s ook met contant geld.

Tijdens een rit dient u een eventuele wijziging zelf door te geven aan de chauffeur. Deze kan ervoor kiezen om u een meerprijs te vragen, die u contant aan de chauffeur dient af te rekenen. U kunt hiervan geen kwitantie en/of factuur ontvangen van taxiboeken.nl.

Maximaal aantal personen in een standaard taxi is 4, vanaf 5 personen worden er taxi-busjes ingezet die iets duurder zijn.

U dient er vanuit te gaan dat u wordt vervoerd in een sedan uitvoering. Dus uw bagage moet hierin passen. Ga uit van maximaal 1 koffer en 2 stuks handbagage.

Levende dieren mogen in gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot gehouden, worden meegevoerd. Honden mogen evenwel ook op andere wijze worden meegevoerd, mits kort aangelijnd. Dieren mogen niet worden meegenomen, indien deze op enigerlei wijze voor reiziger of voor het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een ernstige ziekte.

Op uw bevestiging, welke u direct na de reservering per sms en per e-mail ontvangt, staat de opstapplaats met de naam van de vervoerder duidelijk vermeld.

Op de bevestiging van uw rit (zie uw e-mailbox) staat vermeld welke vervoerder de betreffende rit zal uitvoeren. Deze naam ziet u op het taxibord of voertuig vermeld staan. Indien u via onze APP heeft gereserveerd ziet u op uw APP het betreffende voertuig naar uw vertrekplaats rijden.

Een vertraging van meer dan 5 minuten of een wijziging in uw reis dient u altijd zelf aan te geven. Ook indien u vragen heeft kunt u contact met ons opnemen met onze helpdesk. Stuur een mail naar support@taxiboeken.nl. Of WhatsApp naar: 06 12 563062. Indien u verzuimt dit tijdig te doen worden de kosten niet terug betaald.

Bij de bevestiging van de rit ontvangt u direct op uw 06 – nummer een link waarmee u een rit kan wijzigen, annuleren en/of direct contact op kunt nemen met ons callcenter. Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone dan dient u contact op te nemen met de helpdesk: 085 0013 828.
 Annuleringskosten: annuleringen tot 1 uur voor vertrektijd worden binnen uiterlijk 14 werkdagen  teruggestort op uw bankrekening of creditkaart. Als u binnen 1 uur hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag 
minus € 2,00 transactiekosten teruggestort. Indien u 15 minuten of korter voor de gereserveerde vertrektijd annuleert worden de kosten niet vergoedt.

Taxiboeken helpdesk is geopend op maandag t/m vrijdag van 06.00 t/m 23.00 uur, op zaterdag en zondag van 09.00 t/m 23.00 uur. Met WhatsApp: 06 12 563062 (antwoord binnen 10 minuten tijdens kantooruren). U kunt onze helpdesk ook per e-mail berichten op support@taxiboeken.nl  (wij antwoorden u dan zo spoedig mogelijk).

Uw taxi staat voor u klaar op Schiphol.
Ga naar “DEPARTURES 3”, dat is de 1e verdieping boven “ARRIVALS”.
Ga vervolgens naar deur C. Als u daar naar buiten gaat ziet u uw taxi op één van de rijbanen staan. De chauffeur zal zich kenbaar maken.

In Nederland is het gebruik van kinderzitjes niet verplicht voor taxi’s. Wilt u voor de veiligheid van uw kind een kinderzitje reserveren, geef dit dan aan in het boekingsproces in het vakje “Opmerkingen”. Geef daarbij ook het gewicht en de leeftijd van uw kind aan.

Wij hopen dat u een prettige reis heeft met een van onze taxi’s. Mocht u toch een klacht hebben over de kwaliteit van uw taxirit, dan verzoeken wij u binnen 5 werkdagen na de taxirit een e-mail te sturen naar klacht@taxiboeken.nl. U ontvangt dan binnen uiterlijk 5 werkdagen een passend antwoord van ons.