INFORMATIE VOOR PASSAGIERS

ALLE VEELGESTELDE VRAGEN OP EEN RIJ

Jazeker, u kunt ook een taxi boeken van adres naar adres, overal in Nederland.

U kunt via deze website een taxi boeken en betalen. Ook is er een APP beschikbaar zowel voor IOS als voor Google Play. Telefonische boekingen zijn alleen bij hoge uitzonderingen mogelijk ( onverwachtse omstandigheden / calamiteiten) waarbij ten alle tijde uw e-mailadres en mobielnummer vermeld dient te worden.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. De rit dient vooraf betaald te worden via iDeal.

U kunt uw rit eventueel via een overboeking betalen. Hiervoor dient u met ons contact op te nemen per mail via taxiboeken@dvg.nl.

Tijdens een rit dient u een eventuele wijziging zelf door te geven aan de chauffeur. Deze kan ervoor kiezen om u een meerprijs te vragen, die u contant aan de chauffeur dient af te rekenen. U kunt hiervan geen kwitantie en/of factuur ontvangen van taxiboeken.nl.

Maximaal aantal personen in een standaard taxi is 4, vanaf 5 personen worden er taxi-busjes ingezet die iets duurder zijn.

U dient er vanuit te gaan dat u wordt vervoerd in een sedan uitvoering. Dus uw bagage moet hierin passen. Ga uit van maximaal 1 koffer en 2 stuks handbagage.

Levende dieren mogen in gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot gehouden, worden meegevoerd. Honden mogen evenwel ook op andere wijze worden meegevoerd, mits kort aangelijnd. Dieren mogen niet worden meegenomen, indien deze op enigerlei wijze voor reiziger of voor het personeel lastig of hinderlijk kunnen zijn of lijden aan een ernstige ziekte.

Op uw bevestiging, welke u direct na de reservering per sms en per e-mail ontvangt, staat de opstapplaats met de naam van de vervoerder duidelijk vermeld.

U kunt onze voertuigen herkennen aan het Taxiboeken.nl logo op de kaart achter de voorruit van het voertuig.

Een vertraging van meer dan 5 minuten of een wijziging in uw reis dient u altijd zelf aan te geven. Ook indien u vragen heeft kunt u contact met ons opnemen met onze helpdesk. Stuur een mail naar taxiboeken@dvg.nl. Indien u verzuimt dit tijdig te doen worden de kosten niet terug betaald.

Bij de bevestiging van de rit ontvangt u direct op uw 06-nummer een link waarmee u een rit kan wijzigen, annuleren en/of direct contact op kunt nemen met ons callcenter. Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone dan dient u contact op te nemen met de helpdesk: 088 10 50 110.
 Annuleringskosten: annuleringen tot 1 uur voor vertrektijd worden binnen uiterlijk 14 werkdagen  teruggestort op uw bankrekening. Als u binnen 1 uur hebt geannuleerd, dan wordt het betaalde bedrag 
minus € 2,00 transactiekosten teruggestort. Indien u 15 minuten of korter voor de gereserveerde vertrektijd annuleert worden de kosten niet vergoed.

Taxiboeken helpdesk is geopend op maandag t/m vrijdag van 07.00 t/m 23.00 uur, op zaterdag en zondag van 09.00 t/m 23.00 uur. U kunt onze helpdesk ook per e-mail berichten op taxiboeken@dvg.nl (wij antwoorden u dan zo spoedig mogelijk).

Uw taxi staat voor u klaar op Schiphol.
Ga naar “DEPARTURES 3”, dat is de 1e verdieping boven “ARRIVALS”.
Ga vervolgens naar deur C. Als u daar naar buiten gaat ziet u uw taxi op één van de rijbanen staan. De chauffeur zal zich kenbaar maken.

In Nederland is het gebruik van kinderzitjes niet verplicht voor taxi’s. Wilt u voor de veiligheid van uw kind een kinderzitje reserveren, geef dit dan aan in het boekingsproces in het vakje “Opmerkingen”. Geef daarbij ook het gewicht en de leeftijd van uw kind aan.

Wij hopen dat u een prettige reis heeft met een van onze taxi’s. Mocht u toch een klacht hebben over de kwaliteit van uw taxirit, dan verzoeken wij u binnen 5 werkdagen na de taxirit via dit formulier een klacht in te dienen. U ontvangt dan binnen uiterlijk 5 werkdagen een passend antwoord van ons.

INFORMATIE VOOR DE VERVOERDERS

© Copyright DVG Personenvervoer